Metodyka

Zajęcia w Zielonej Krainie to przede wszystkim poszukiwanie i doświadczanie wszystkimi zmysłami.
Pracę z dziećmi opieramy na metodach aktywizujących. Uwielbiamy pracować projektem, i wspólnie z Dziećmi dążyć do nowych rozwiązań.


Naukę traktujemy jako proces całościowy, który ma być przede wszystkim dobrą zabawą.

Praktykujemy metodę Kids skills oraz I’m proud of You. Uważamy, że pozytywne, wspierające bodźce wpływają na dzieci właściwie - nie odwrotnie, dlatego w swojej pracy wykorzystujemy psychologię pozytywną.


Nauczyciel w procesie nauczania ma być przewodnikiem, ma współtowarzyszyć, doglądać, naprowadzać, a nie podawać gotowe rozwiązania. Dlatego chętnie wdrażamy Peer learning, Desing Thinking, Challenge Based Learning, Problem Based Learning, Coaching i tutoring edukacyjny.


Czerpiemy z planu daltońskiego. Istotna jest dla nas nauka wolności, swobody i odpowiedzialności, nauka samodzielności, współpracy oraz wyrażana własnego zdania. 

Zajęcia ruchowe, plastyczne, muzyczne i językowe przeplatają się wzajemnie. Pracujemy zawsze całym ciałem pogłębiając doznania sensomotoryczne.


Sensoplastyka ®, Zajęcia z fizjoterapeutą, Ruch rozwijający, Arteterapia, Muzykoterapia, Bajkoterapia czy edukacja językowa stanowią spójną całość.


Podczas ćwiczeń słuchamy muzyki, malujemy stopami, opowiadamy bajki. Pokazujemy, nazywamy, smakujemy, testujemy po prostu PRZEŻYWAMY.

Język angielski

Naturalność, komunikacyjność i spiralność. To charakteryzuje nasz angielski.

 

Przedpołudnia z Native Speaker to zanurzenie w języku. 

 

Dodatkowo z lektorem języka angielskiego bawimy językiem, towarzyszy nam on podczas codziennych aktywności. Tańczymy z nim, malujemy, ćwiczymy, doświadczamy świata, opowiadamy bajki, myjemy ręce, jemy z nim.

Język francuski

W towarzystwie pluszowej żabki wyruszamy w podróż by poprzez zabawę poznawać słowa i zwroty, które towarzyszą dzieciom w codziennym życiu, np. nazwy kolorów, zwierząt, części ciała, środki transportu, jedzenia, członków rodziny i wiele innych.

 

Śpiewamy piosenki, rozpoznajemy zwierząt, udajemy samochody, szukamy kolorów, recytujemy krótkie wierszyki, tańczymy, bawimy się w gry i zabawy językowe: bingo, memory.

 

Eksperymentujemy, dotykamy i próbujemy. Wszystko po to by nauka przebiegała radośnie w przyjaznym otoczeniu budząc wyłącznie pozytywne emocje.

 

Zajęcia oparte są o rytuały, które dają dziecku poczucie bezpieczeństwa. Słowa są wspierane ilustracjami, ruchem, rekwizytami, lub gestami. Materiał językowy jest wielokrotnie powtarzany i utrwalony w oparciu o autorskie karty pracy.

 

Metody pracy:

- metoda polisensoryczna, polegająca na angażowaniu wszystkich zmysłów dziecka: wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu
- metoda TPR, polegająca na reagowaniu całym ciałem, stymulująca obie półkule mózgowe
- metoda komunikacyjna, polegająca na aranżowaniu sytuacji w sposób najbardziej podobny do naturalnych sytuacji życiowych
- elementy rytmiki.

Metody pracy

Co jest dla nas ważne

podmiotowość, niezależność, wspieranie